Skip to contentSkip to left sidebar Skip to footer

Κατασκευή 6ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας

Με τη δράση αυτή θα πραγματοποιηθεί η κατασκευή κτιρίου που θα στεγάσει το 6ο Νηπιαγωγείο Ορεστιάδας σε ιδιόκτητο οικόπεδο στο ΟΤ 204Ζ.

Συγκεκριμένα το έργο αφορά την κατασκευή ισόγειου κεραμοσκεπούς  κτιρίου 285,76 Μ2 με τμήμα υπογείου 101,38 Μ2.

Στη χωροθέτηση του κτιρίου μέσα στο οικόπεδο εξασφαλίστηκε κατάλληλος αύλειος χώρος, εξασφαλίστηκε ο καλός Νότιος φωτισμός των αιθουσών σε συνδυασμό με την πρόσβαση του σχολείου από την Κεντρική οδό στη Νότια όψη του και την εξασφάλιση ιδιωτικότητας του αύλειου χώρου από την πλευρά του δρόμου στη βορειοανατολική πλευρά. Από τον αύλειο χώρο υπάρχουν δύο προσβάσεις – είσοδοι-έξοδοι – στο κτίριο. Από τη Δυτική πλευρά του κτιρίου υπάρχει μια δευτερεύουσα είσοδος που λειτουργεί και ως σύνδεση των τμημάτων του περιβάλλοντος χώρου.

Η δυνατότητα εισόδου στον αύλειο χώρο γίνεται από δύο σημεία, Ανατολικά και Δυτικά, με δυνατότητα πρόσβασης αυτοκινήτου μέσα σε αυτόν μέχρι τις εισόδους του κτιρίου.

Υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης του κτιρίου καθώς και του αύλειου χώρου από άτομα με κινητικά προβλήματα με ράμπες και διαδρομές πρόσβασης που ενώνουν τις «θεματικές» περιοχές του αύλειου χώρου μεταξύ τους, με το κτίριο, με τις εισόδους και με τους χώρους συγκέντρωσης.

Το περιβάλλον του Νηπιαγωγείου στο σύνολό του, εσωτερικά και εξωτερικά έχει μελετηθεί και σχεδιαστεί σύμφωνα με τα στοιχεία σχεδιασμού και τις προδιαγραφές λειτουργίας του ΟΣΚ για Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και τους όρους δόμησης της περιοχής.

Αίθουσες Διδασκαλίας: Το δυναμικό των δύο αιθουσών διδασκαλίας που διαμορφώνονται είναι 16 – 20 παιδιά. Το εμβαδόν τους αντίστοιχα είναι αίθουσα 1: 60,64 m2 και αίθουσα 2: 50,02 m2. Το ελεύθερο ύψος κάθε αίθουσας είναι 3,20 m. Κάθε αίθουσα διαθέτει σύνθετα σταθερά ντουλάπια ως αποθηκευτικό χώρο για τα αναλώσιμα υλικά της τάξης και τα προσωπικά είδη των παιδιών. Επίσης κάθε αίθουσα διαθέτει νιπτήρα και επαρκή φωτισμό και αερισμό  σύμφωνα με τη μελέτη. Το πάτωμα των αιθουσών θα είναι ξύλινο.

Χώρος Ανάπαυσης:  Ο χώρος ανάπαυσης βρίσκεται σε ήσυχο σημείο στο Δυτικό άκρο του κτιρίου. Το πάτωμα είναι ξύλινο και υπάρχει σταθερή ντουλάπα στο εσωτερικό του χώρου για τη φύλαξη των ατομικών ειδών των παιδιών (κουβέρτες, μαξιλάρια) και κατάλληλος αποθηκευτικός χώρος (σταθερή ντουλάπα) έξω από το χώρο ανάπαυσης ως λινοθήκη και χώρο τοποθέτησης των παπουτσιών των παιδιών.

Τραπεζαρία – Κουζίνα:  Η τραπεζαρία του Νηπιαγωγείου συνδυάζεται με άνετη ενιαία συνεχόμενη κουζίνα, η οποία διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό. Το δάπεδο της τραπεζαρίας είναι από πλαστικό (linoleum), σε χαρούμενα χρώματα και της κουζίνας από κεραμικά αντιολισθητικά πλακίδια. Στο χώρο της τραπεζαρίας τοποθετούνται 2 νιπτήρες και κρεμάστρες για πετσέτες.

Πολυδύναμος χώρος:  Ο Πολυδύναμος χώρος του Νηπιαγωγείου είναι ενιαίος και σε συνέχεια με το Χώρο φαγητού – Τραπεζαρία για να αποκτά μεγαλύτερο εύρος όταν αυτό απαιτείται. Ο χώρος αυτός θα χρησιμοποιείται για τις εορταστικές εκδηλώσεις καθώς και για τις καθημερινές ψυχοκινητικές δραστηριότητες των παιδιών. Το δάπεδό του θα είναι από πλαστικό για να διευκολύνει την κίνηση των παιδιών καθώς και για την επίτευξη λειτουργικής και αισθητικής συνένωσης με το χώρο φαγητού.

Χώρος υγιεινής νηπίων: Το Νηπιαγωγείο περιλαμβάνει τουαλέτες νηπίων σύμφωνα με τις διεθνής προδιαγραφές με είδη υγιεινής που ανταποκρίνονται στο μέγεθος των νηπίων (λεκάνες, νιπτήρες). Οι νιπτήρες τοποθετούνται πάνω σε χτιστό πάγκο, επενδεδυμένο με πλακίδια πορσελάνης. Στα WC δεν τοποθετούνται πόρτες και στην είσοδο τους διαμορφώνεται προθάλαμος με ντουλάπια για τη φύλαξη των ατομικών ειδών των παιδιών. Οι τοίχοι επενδύονται με πλακίδια πορσελάνης μέχρι το ύψος της κάσας της πόρτας. Το δάπεδο θα επενδυθεί με πλακίδια αντοχής αντιολισθητικά.

Υπάρχει επίσης ένα w.c. ΑΜΕΑ & νηπιαγωγών σύμφωνα με τις απαιτούμενες διαστάσεις και προδιαγραφές.

Αύλειος Χώρος:  Κατά τη χωροθέτηση και το σχεδιασμό του αύλειου χώρου ελήφθησαν υπόψη το μέγεθος του οικοπέδου, οι υψομετρικές διαφορές και οι ανάγκες του κτιρίου που αντιστοιχούν στη βαθμίδα σχολικής εκπαίδευσης ως Νηπιαγωγείο. Η επιλογή χωροθέτησης του περιβάλλοντα χώρου έγινε με κριτήριο την ιδιωτικότητα του χώρου, την γειτνίασή του με τον πεζόδρομο, την εξασφάλιση του καλού φωτισμού και της προσβασιμότητας στο κτίριο. Ο σχεδιασμός έγινε έτσι ώστε να συντίθεται μια αρμονική εικόνα από φυτά, δομικά υλικά και λειτουργίες στο χώρο.

Ο αύλειος χώρος αποτελείται από τις παρακάτω ενότητες:

– Χώρος αυλισμού – συγκεντρώσεων & εκδηλώσεων:  Ο χώρος εκτείνεται κεντρικά του αύλειου χώρου και ενώνεται με το χώρο πρόσβασης έως την Ανατολική είσοδο. Διαθέτει μια ήπια ανεπαίσθητη κλίση. Ως μαλακό υλικό επίστρωσης επιλέγεται το δάπεδο ασφαλείας εξωτερικού χώρου κατασκευασμένο από μίγμα ανακυκλωμένων κόκκων φυσικού ελαστικού και έγχρωμης πολυουρεθάνης. Σε κατάλληλη θέση, που υποδεικνύεται στο σχέδιο του περιβάλλοντα χώρου, θα τοποθετηθεί ιστός σημαίας ύψους 3,00m.

– Χώρος ανάπαυσης νηπίων: Ο χώρος αυτός κατανέμεται περιμετρικά του χώρου συγκεντρώσεων στη Δυτική και Βόρεια πλευρά του περιβάλλοντος χώρου. Αναπτύσσεται σε επιφάνεια πρασίνου και είναι εξοπλισμένος με μια γωνιακή σύνθεση με ξύλινη πέργκολα σκίασης και παγκάκια ανάπαυσης καθώς και με σπιτάκια – καθιστικά.

– Χώρος παιχνιδιών: Ο χώρος αυτός περιλαμβάνει παιχνίδια δράσης και κίνησης των νηπίων και αναπτύσσεται πάνω σε επιφάνειες πρασίνου σε δύο σημεία του περιβάλλοντος χώρου. Στην Δυτική του πλευρά όπου υπάρχει και μια βρύση πόσιμου ύδατος. Και στην Ανατολική πλευρά του αύλειου χώρου όπου τοποθετείται και ένα σύνθετο όργανο παιδικής χαράς. Παραπλεύρως αυτού του χώρου  θα δημιουργηθεί αμμοδόχος στο επίπεδο του εδάφους με μικρό βάθος.

– Χώρος πρασίνου: Περιμετρικά το οικόπεδο περιβάλλεται από πράσινο. Τοποθετείται στη Βόρεια πλευρά υψηλή, πυκνή και αειθαλή φύτευση για την προστασία των μαθητών από την ηχορύπανση των δρόμων αλλά κυρίως για την ενεργειακή θωράκιση του κτιρίου κατά τους χειμερινούς μήνες. Στην Ανατολική και Δυτική πλευρά τοποθετείται βλάστηση φυλλοβόλων δέντρων που ενδείκνυται γι αυτούς τους προσανατολισμούς. Ο χώρος αναπτύσσεται σε ελεύθερες καμπύλες όπως απεικονίζεται στην ενδεικτική κάτοψη και τομή διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου με το φυσικό και διαμορφωμένο έδαφος. Ενδιάμεσα θα παρεμβάλλονται διάδρομοι , θάμνοι και χλοοτάπητας.

– Θέσεις στάθμευσης: προβλέπεται μια θέση στάθμευσης στη Δυτική πλευρά του οικοπέδου.

Στον αύλειο χώρο περιλαμβάνονται δύο στεγασμένοι έξοδοι του κτιρίου με μεταλλικές πέργκολες σκίασης.

Η κύρια πρόσβαση στον αύλειο χώρο από τον εξωτερικό περιβάλλον χώρο είναι πλακοστρωμένη με πλακίδια μεγάλων διαστάσεων και χρώματος ματ, όχι ανοικτού, για την αποφυγή αντανακλάσεων.

Ο αύλειος χώρος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι επέκταση των εσωτερικών χώρων παιχνιδιού – του Πολυδύναμου χώρου.

Το μεγαλύτερο μέρος του αύλειου χώρου είναι συγκεντρωμένο προς τη μια πλευρά του οικοπέδου, διότι έτσι διευκολύνει τις νηπιαγωγούς να παρακολουθούν καλύτερα τα νήπια.

Η περίφραξη του χώρου θα κατασκευαστεί κατά 1μ από τοιχείο οπλισμένου σκυροδέματος και κατά 1μ από κιγκλίδωμα με παιδικές παραστάσεις διαμορφωμένες από σιδερόβεργες. Σε ενδεδειγμένα σημεία της περίφραξης θα γίνουν φυτεύσεις με αναρριχώμενα φυτά.

Υπόγειο

Ο χώρος του υπογείου καταλαμβάνει 101,38 μ2 του συνολικού εμβαδού της κάτοψης του κτιρίου και χωροθετείται στην Δυτική πλευρά του. Περιλαμβάνει λεβητοστάσιο με αποθήκη καυσίμων, χώρο για δεξαμενή πυρόσβεσης και εγκατάσταση πυρόσβεσης καθώς επίσης βοηθητικούς χώρους.

Από τον περιβάλλον χώρο υπάρχει τοπική πρόσβαση στο υπόγειο μέσω κλιμακοστασίου συνδυασμένου με την Δυτική δευτερεύουσα είσοδο – έξοδο του κτιρίου.

Γενικά στοιχεία κτιρίου

– Το δάπεδο του κτιρίου θα είναι υπερυψωμένο κατά 0,30 – 0,54 – 1,20 m από τον διαμορφωμένο περιβάλλοντα χώρο (μετά από επιχώσεις στα ενδεδειγμένα σημεία σύμφωνα με την τομή του περιβάλλοντα χώρου) στα σημεία των εισόδων – όψεων. Η υψομετρική διαμόρφωση περιλαμβάνει τη ράμπα ΑΜΕΑ που καλύπτει τη συνολική υψομετρική διαφορά από τη στάθμη 0,00 cm του κρασπέδου έως την 1η Βόρεια είσοδο του κτιρίου από τον αύλειο χώρο 0,54 cm, τη δημιουργία τριών και δύο σκαλοπατιών αντίστοιχα για την πρόσβαση στις βόρειες εισόδους του κτιρίου από τους χώρους συγκεντρώσεων, παιχνιδιού και ανάπαυσης, τη διαμόρφωση δύο σκαλοπατιών στην Δυτική είσοδο ώστε να εξασφαλιστεί η ελάχιστη υπερύψωση του κτιρίου κατά 30cm, ανατολικά και νότια παραμένει ο περιβάλλον χώρος και η πρόσβαση στη στάθμη 0,00 και το κτίριο υπερυψώνεται κατά 1,20m.

– Ο κοινόχρηστος διάδρομος του κτιρίου εκτός από εσωτερική σύνδεση των κυρίων χώρων του Νηπιαγωγείου λειτουργεί και ως σύνδεση των τμημάτων του περιβάλλοντα χώρου που δημιουργούνται στο οικόπεδο.

– Τα εξωτερικά κουφώματα του κτιρίου είναι αλουμινίου ανοιγόμενα – ανακλινόμενα, με φεγγίτη ανακλινόμενο, χρώματος μπλέ, με δίδυμους υαλοπίνακες αντικλεπτικού τύπου laminated.

– Η επιστέγαση του κτιρίου είναι με μονόκλινες στέγες οι οποίες εναλλάσσονται στη Νότια όψη με πέργκολες σκιασμού πάνω από τους αίθριους χώρους. Στη Δυτική όψη δημιουργείται μια ανισοσταθμία των κορυφών των μονόκλινων στεγών. Τα κεραμίδια θα είναι ολλανδικού τύπου χρώματος μπλέ.

– Για λόγους ασφαλείας στο εσωτερικό του κτιρίου α) όλες οι πόρτες ανοίγουν προς τη διεύθυνση φυγής, β) τα υαλοστάσια κουφωμάτων που γειτνιάζουν με χώρους ελεύθερης δραστηριότητας των παιδιών (αύλειος χώρος) είναι μικρής επιφάνειας και χρησιμοποιούνται σε αυτά μικρές γυάλινες επιφάνειες, γ) στα σκαλοπάτια που οδηγούν στον αύλειο χώρο τοποθετείται κιγκλίδωμα ύψους 1,10μ για την εύκολη κατάβαση των νηπίων, τα ρίχτια των σκαλοπατιών έχουν ύψος 17 cm και τα πατήματά τους 30cm, δ) τα εσωτερικά κουφώματα είναι πρεσαριστές πόρτες σε διάφορα έντονα χρώματα για την ευχάριστη αισθητική και τη νοητή διαφοροποίηση των χώρων,  με φεγγίτη που να επιτρέπει τη διέλευση του φωτός και τον αερισμό του χώρου.

– Η διαμόρφωση των όψεων του Νηπιαγωγείου θα γίνει σύμφωνα με την χρωματική και σχεδιαστική πρόταση της μελέτης η οποία περιλαμβάνει: α) Χρωματικό συνδυασμό τοιχοποιίας, κουφωμάτων και κεραμιδιών, β) Διαμόρφωση ζωνών εναλλαγής χρώματος, μεταξύ ανοιχτών και σκούρων τόνων του ροζ και μπλε, με τη διαμόρφωση του εξωτερικού επιχρίσματος με σκοτίες, γ) δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων στη Νότια (κύρια) όψη του κτιρίου με την χρήση σκοτιών στο επίχρισμα, δ) κατασκευή πέργκολας αλουμινίου στους αίθριους χώρους της Νότιας όψης για την επιστέγαση και σκίαση του χώρου, η οποία θα αποτελείται από κάθετα και οριζόντια στοιχεία αλουμινίου με ενδιάμεση τοποθέτηση οριζόντιων τεμαχίων για τη σκίαση του χώρου, με μεταβαλλόμενη πυκνότητα, χρώματος γκρι, ε) Ο ένας αίθριος χώρος της Νότιας όψης αποτελεί είσοδο του Νηπιαγωγείου, ο δεύτερος αίθριος αποτελεί χώρο προς διάφορες χρήσης ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου παράλληλα με το φωτισμό και αερισμό των χώρων που καταλήγουν σε αυτόν. Ο δεύτερος αίθριος χώρος φέρει σιδηρό κιγκλίδωμα, ύψους 1,10 m με παιδικές παραστάσεις από σιδερόβεργες χρώματος γκρι. Στο δάπεδό του διαμορφώνεται οπή φωτισμού (court anglaisse), για το υπόγειο, με υαλότουβλα.

Εφαρμογή αρχών Βιοκλιματικής Αρχιτεκτονικής

Χωροθέτηση – Προσανατολισμός

– Εξασφαλίζεται καλός φωτισμός κατά τη διάρκεια του έτους με την τοποθέτηση των αιθουσών διδασκαλίας και του χώρου φαγητού & πολυδύναμου χώρου έτσι ώστε ο κύριος φωτισμός τους να είναι από ανοίγματα με Νότιο προσανατολισμό.

– Τα κύρια ανοίγματα φωτισμού των χώρων, έχουν επιλεγεί στις θέσεις αυτές για να υπάρχουν ηλιακά κέρδη από την πρόσπτωση των ηλιακών ακτινών μέσα στους χώρους κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όσων αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας από τη θέρμανση, και τη μέγιστη δυνατότητα φωτισμού.

Κατά τους θερινούς μήνες η αποτελεσματική σκίαση (φωτισμός) και η εξασφάλιση οικονομίας στον κλιματισμό ή τη διατήρηση χαμηλών θερμοκρασιών (θέρμανση) από τα ανωτέρω ανοίγματα θα επιτευχθεί με τη τοποθέτηση και χρήση εξωτερικών περσίδων από αλουμίνιο βαρέως τύπου, χρώματος μπλε, τοποθετημένες οριζόντια στα Νότια ανοίγματα και κάθετα στο ανατολικό, με χειροκίνητο μηχανισμό. Με την επιλογή αυτή επιτυγχάνεται η ρύθμιση του φωτισμού, η εξασφάλιση επιθυμητών συνθηκών σκίασης και θερμοκρασίας στον εσωτερικό χώρο, εξασφαλίζοντας αυξημένη αντίσταση και στην ανεμοπίεση. Έτσι προσφέρεται προστασία σε έντονες καιρικές συνθήκες ηλιοφάνειας, βροχής και ανέμου, δίνοντας λειτουργικό και αισθητικό αποτέλεσμα.

– Με την κατάλληλη περιστροφή των εξωτερικών περσίδων επιτυγχάνεται και η αποφυγή της θάμβωσης στο οπτικό πεδίο των μαθητών με την εκτροπή του φωτός στην οροφή και της ηλιακής ακτινοβολίας από τις όψεις του κτιρίου.

– Στη βόρεια όψη του κτιρίου έχει γίνει τοποθέτηση κουφωμάτων μικρών διαστάσεων, με διπλούς υαλοπίνακες για θερμική προστασία και για την αποφυγή θερμικών απωλειών το χειμώνα. Στα ανοίγματα αυτά δεν απαιτείται σκίαση το καλοκαίρι και ο φωτισμός είναι ομοιόμορφος ώστε να μην απαιτείται ούτε η εκτροπή των ηλιακών ακτινών.

– Ο ανατολικός και δυτικός προσανατολισμός έγινε προσπάθεια να αποφευχθεί σαν κύριος φωτισμός χώρου. Τα ανοίγματα που δημιουργήθηκαν είναι συμπληρωματικά και προβλέφθηκε η θερμική προστασία των χώρων με την τοποθέτηση κάθετων εξωτερικών περσίδων στο Ανατολικό και Δυτικό άνοιγμα.

– Στη Νότια όψη έχουν δημιουργηθεί δύο εσοχές αίθριων χώρων που μπορούν να λειτουργούν και ως ηλιακά αίθρια για τον ηλιασμό και φωτισμό των εσωτερικών κύριων και βοηθητικών χώρων όπως ο πολυδύναμος χώρος, οι αίθουσες, ο χώρος φαγητού, η κουζίνα και οι χώροι υγιεινής.

– Τα μεγέθη και η επιλογή των θέσεων των ανοιγμάτων σε αμφίπλευρα σημεία των αιθουσών και των χώρων έχει γίνει έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ομοιόμορφη κατανομή του φωτισμού μέσα στις αίθουσες. Αυτό έχει ενισχυθεί και με τα μεγαλύτερα καθ’ ύψος παράθυρα μέσω επιπλέον φεγγιτών που τα επεκτείνουν.

– Τα ανοίγματα στη Βόρεια πλευρά έχουν συνδυαστεί με τον κοινόχρηστο διάδρομο και για το λόγο ότι επιτυγχάνεται καλή ποιότητα φωτισμού με διάχυτο φως και όχι άμεσο, πράγμα που ελαχιστοποιεί τη χρήση τεχνητού φωτός σε αυτούς τους χώρους, με αποτέλεσμα την μείωση των εσωτερικών θερμικών φορτίων.

– Στις Ανατολικές και Δυτικές όψεις του κτιρίου θα γίνουν φυτεύσεις κατά μήκος της περίφραξης με φυλλοβόλα δέντρα ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη διαχείριση του ηλιασμού τόσο ως προς τις θερμικές απώλειες / κέρδη όσο και ως προς το φωτισμό.

– Στη Βόρεια όψη του οικοπέδου κατά μήκος της περίφραξης θα γίνουν υψηλές φυτεύσεις με αειθαλή δέντρα ώστε να επιτυγχάνεται η προστασία του κτιρίου από τον άνεμο και τις άσχημες καιρικές συνθήκες το χειμώνα.

– Ο φυσικός αερισμός του κτιρίου επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση ανοιγμάτων στους αμφίπλευρους τοίχους των αιθουσών και των λοιπών χώρων καθώς επίσης και με τους ανακλινόμενους φεγγίτες τόσο στα εξωτερικά κουφώματα όσο και πάνω από τα εσωτερικά ανοίγματα προς τους διαδρόμους και τους χώρους εστίασης και συγκέντρωσης. Τα διαμπερή ανοίγματα στους χώρους εστίασης ενισχύουν τον φυσικό αερισμό τους καθώς και των παράπλευρων διαδρόμων. Ο διαμπερής αερισμός μέσω φεγγιτών όλων των χώρων μπορεί να ενισχύσει τον νυχτερινό αερισμό για την αποφόρτιση των δομικών στοιχείων από τη θερμότητα που συσσωρεύεται κατά τις ώρες αιχμής. Αυτό συντελεί στο φυσικό δροσισμό του κτιρίου κυρίως για την περιοχή της Ν. Ορεστιάδας – Έβρου, όπου οι θερμοκρασιακές διαφορές μεταξύ μέρας και νύχτας είναι μεγάλες.

– Η θερμομόνωση του κτιρίου θα είναι στον πυρήνα της τοιχοποιίας και στην εξωτερική επιφάνεια των δομικών στοιχείων παράλληλα με την μόνωση των ενδιάμεσων οριζόντιων μικρών επιφανειών μεταξύ τοιχοποιίας και δομικού στοιχείου για την αποφυγή θερμογεφυρών. Παράλληλα ο τρόπος αυτός θερμομόνωσης του κτιρίου επιλέχθηκε λόγω των έντονων καιρικών συνθηκών της περιοχής ώστε να μην επηρεάζεται άμεσα το θερμομονωτικό υλικό.

– Η επιλογή της κεραμοσκεπούς στέγης επιλέχθηκε ως επιστέγαση του κτιρίου για την εξασφάλιση τόσο του περιορισμού των θερμικών απωλειών όσο και της ηλιοπροστασίας.

– Ο σχεδιασμός των διαδρόμων και των βοηθητικών χώρων τοποθετήθηκαν στο ενδιάμεσο της Βόρειας πλευράς και των χώρων με κύρια χρήση (αίθουσες) ώστε να λειτουργούν ως ζώνη θερμικής ανάσχεσης ανάμεσα στους κύριους θερμαινόμενους χώρους και στο εξωτερικό περιβάλλον, έτσι ώστε να μειώνονται στην πραγματικότητα οι θερμικές απώλειες από τους βασικούς κύριους χώρους κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Κατά τους θερινούς μήνες από τη βόρεια πλευρά του κτιρίου θα γίνετε εκμετάλλευση των δροσερών ανέμων που θα διοχετεύονται μέσω των ανοιγμάτων στο εσωτερικό του κτιρίου, από τον αύλειο χώρο.

Η κατασκευή του 6ου Νηπιαγωγείου έρχεται να επιλύσει χρόνια και συσσωρευμένα προβλήματα ανεπάρκειας και ακαταλληλότητας χώρων για τα συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο. Το 6ο Νηπιαγωγείο συστεγάζεται μαζί με το 6ο Δημοτικό, το οποίο για τη σχολική χρονιά 2009 – 2010 είχε 150 παιδιά. Οι υπάρχοντες χώροι δεν αρκούν για τη στέγαση και λειτουργία των 2 σχολικών μονάδων. Χρησιμοποιούνται χώροι οι οποίοι προορίζονται για άλλες χρήσεις (αίθουσα πληροφορικής, αποθήκες κλπ) ενώ πρέπει να αναφερθεί και η ανυπαρξία ουσιαστικά αύλειων χώρων, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για παιδιά αυτής της ηλικίας.

Σκοπός λοιπόν της προτεινόμενης πράξης, όπως σχεδιάστηκε και μελετήθηκε, είναι η απόδοση ενός κτιρίου με όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς. Το κτίριο σχεδιάστηκε με ιδανικές επιλογές χωροθέτησης, χρηστικότητας, μέτρα ασφαλείας, αισθητική των χώρων, επιλογή των υλικών, τήρηση βιοκλιματικών κριτηρίων, άνετο και ασφαλή περιβάλλοντα χώρο.

Στόχος όλων αυτών είναι πέρα από το πρακτικό μέρος και η δημιουργία θετικών συναισθημάτων στα νήπια και η θετική προδιάθεση σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ωφελούμενοι είναι σε πρώτη αναφορά τα νήπια τα οποία θα φιλοξενούνται σε χώρο ιδανικό και με όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές, το εκπαιδευτικό προσωπικό αφού θα παρέχει ποιοτικότερες υπηρεσίες αλλά και οι γονείς.

Τα οφέλη είναι επίσης και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, αφού αναβαθμίζεται η περιοχή η οποία ήταν υποβαθμισμένη και γίνεται πλέον επισκέψιμη.